Θέλοντας να ασχοληθούμε τις ώρες τις ευέλικτης ζώνης με δραστηριότητες STEM, έψαξα στο Pinterest και βρήκα ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες, τις οποίες άρχισα να υλοποιώ στην τάξη.
Το παρακάτω παράδειγμα υλοποιήθηκε στη Γ' τάξη του δημοτικού σχολείου Αρναίας και είχε στόχο να αναπτύξει τις κινητικές, χωρικές και μαθηματικές δεξιότητες των παιδιών καθώς επίσης την ομαδικότητα και τη συνεργασία. Η αφόρμηση δίνεται με ένα φύλλο εργασίας στο οποίο οι μαθητές πρέπει να σημειώσουν τη σωστή διαδρομή μέσα σε ένα λαβύρινθο, κάτι που ενδεχομένως τα παιδιά να έχουν ξανακάνει. Τονίζουμε ότι σε ένα λαβύρινθο, πάντα υπάρχει μία είσοδος και μία έξοδος και όχι περισσότερες.
Ακολούθως, δείχνουμε μια φωτογραφία από ένα λαβύρινθο φτιαγμένο από καλαμάκια για να την έχουν ως παράδειγμα. Εμείς χρησιμοποίησαμε μία από αυτές που βρήκαμε στο Pinterest και την κολλήσαμε στον πίνακα για να την έχουμε ως παράδειγμα.
Στη συνέχεια, χωρίζουμε τους μαθητές σε ομάδες και τους δίνουμε ένα φύλλο χαρτί και καλαμάκια, τα οποία πρέπει να κόψουν σε διάφορα μεγέθη και να τα κολλήσουν στο χαρτί τους, σχηματίζοντας ένα λαβύρινθο. Βέβαια, αντί για χαρτί μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει σκληρό χαρτόνι. Μόλις τελειώσουν, οι ομάδες ανταλλάζουν λαβυρίνθους για να βρει η κάθε μία τη σωστή διαδρομή στο λαβύρινθο της άλλης. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποια πιόνια ή μπίλιες για το σκοπό αυτό. Εμείς χρησιμοποιήσαμε πιόνια από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.
Την δραστηριότητα υλοποιήσαμε και με παιδιά της Α' τάξης, απλά αντί για καλαμάκια χρησιμοποιήσαμε μπατονέτες, έτσι ώστε η καθοδήγηση να είναι ευκολότερη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου