Καλωσορίσατε στο ιστολόγιό μου

Γεια σας! Σε αυτό το ιστολόγιο μπορείτε να δείτε τα projects και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που έχουμε υλοποιήσει στα δημοτικά σχολεία που έχω υπηρετήσει μέχρι τώρα. Επίσης υπάρχουν ιδέες που μπορείτε να εφαρμόσετε ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία της τάξης σας σε διάφορα μαθήματα. Χρησιμοποιήστε ελεύθερα το υλικό που παρέχεται και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου για περαιτέρω πληροφορίες.
Πολλές φωτογραφίες, στις οποίες είναι ευδιάκριτα τα πρόσωπα των παιδιών, έχουν σκόπιμα παραμορφωθεί. Στις ελάχιστες φωτογραφίες όπου φαίνονται πρόσωπα παιδιών, έχει δοθεί η απαραίτητη γραπτή γονική συναίνεση.

Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

Παιχνίδι για την εμπέδωση ορθογραφικών κανόνων και όχι μόνο!

   Στις μικρές τάξεις του δημοτικού, αλλά πολλές φορές ακόμα και στις μεγαλύτερες, οι μαθητές δυσκολεύονται να εμπεδώσουν τους ορθογραφικούς κανόνες. Μπορείτε να τους βοηθήσετε παίζοντας το παιχνίδι που περιγράφεται παρακάτω.


   Για παράδειγμα, τα παιδιά δυσκολεύονται να ξεχωρίσουν τα ρήματα που τελειώνουν σε -αίνω από αυτά που λήγουν σε -ένω. Σχεδιάζετε στον πίνακα δύο στήλες. Στην κορυφή της καθεμίας γράφετε τις δύο καταλήξεις. Ζητάτε από τα παιδιά να σας πουν διάφορα ρήματα για να συμπληρωθούν οι στήλες. Τέλος, κολλάτε ένα χρωματιστό χαρτάκι πάνω από κάθε στήλη.



Στήνετε καρέκλες σε κύκλο. Οι καρέκλες πρέπει να είναι μία λιγότερες από τον αριθμό των μαθητών σας. Σε κάθε καρέκλα κολλάτε από ένα χρωματιστό χαρτάκι, ίδιου χρώματος με αυτά των δύο στηλών. Καλό είναι τα χρώματα στις καρέκλες να είναι εναλλάξ.


Όλα τα παιδιά κάθονται σε μία καρέκλα εκτός από ένα, το οποίο στέκεται στο κέντρο κύκλου. Το παιδί που είναι όρθιο λέει μία λέξη από αυτές που βλέπει στον πίνακα. Τότε, τα παιδιά που κάθονται σε καρέκλα με χαρτάκι όμοιου χρώματος με της στήλης στην οποία είναι γραμμένη η λέξη που είπε ο μαθητής, πρέπει να σηκωθούν και να αλλάξουν θέση μεταξύ τους. Συγχρόνως, προσπαθεί και ο μαθητής που είναι όρθιος να κάτσει. Αυτός που θα μείνει όρθιος στο τέλος λέει μία άλλη λέξη  από αυτές που είναι γραμμένες στον πίνακα.


Αφού παιχτούν αρκετοί γύροι, οι μαθητές μπορούν να λένε και λέξεις που δεν είναι γραμμένες, αλλά ανήκουν στην ή στις κατηγορίες που υπάρχουν στον πίνακα.

Το παιχνίδι αυτό μπορείτε να το παίξετε και με περισσότερες από 2 κατηγορίες, χρησιμοποιώντας και περισσότερα χρώματα στα χαρτάκια σας (π.χ. λέξεις που λήγουν σε -ι, -η, -οι). Επίσης μπορείτε να το παίξετε χρησιμοποιώντας ο,τιδήποτε μπορεί να κατηγοριοποιηθεί. Για παράδειγμα, αν θέλετε να ξεχωρίσετε τα απόλυτα από τα τακτικά αριθμητικά, τα τροπικά από τα τοπικά επιρρήματα, τον παρατατικό από τον αόριστο. Μπορείτε να το εφαρμόσετε ακόμα και στα μαθηματικά (π.χ. αθροίσματα του 10 και του 20, γινόμενα του 8 και του 9 κλπ.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου